15 december 2009

Vasaloppsläger - lördag

Väckning om möjligt ännu tidigare än på fredagen för att ta bort klistret och lägga på valla istället. Lite kallare ute med andra ord. Begav oss vid 8-tiden iväg till Rännkölen, ett snösäkert ställe nån timme bort från Mora.


Idag var det så dags att bli videofilmad för att få se hur mycket eller lite vi lärt oss under fredagens teknikpass. Alltid lite småjobbigt att få svart på vitt hur det ser ut egentligen, men kändes ju som en i grunden bra grej så bara till att köra.



Efter videofilmning och ytterligare teknikträning åkte vi ner till Älvdalens Hotell där dusch och lunch väntade på oss. Medan vi smälte maten gick vi igenom videon från i förmiddags och vi var alla förundrade över hur långsamt det såg ut att gå - när det ändå känns som det går någorlunda snabbt. Våra tränare försökte trösta oss med att "det alltid ser långsammare ut på tv" och jag vetefasen om jag köper det, men en liten tröst var det kanske.


Hann slappa en kort stund i sofforna på hotellet framför skidskyttet på tv innan det var dags att bege oss till Älvdalens skidstadion. Där väntade musik ur högtalare över hela stadion - och inte vilken musik som helst - utan Älvdalens egna stoltheter Lars-Christerz.


Till tonerna av Lars-Christerz fick vi individuell teknikträning och tid för egen åkning i elljusspåret. Vid det här laget var jag dock rätt så seg i benen så passade på att ta det lite lugnare.

Väl hemma i Mora fortsatte dagen med middag och en föreläsning och träningsteori och vasaloppsuppladdning. En del goda tips som säkert kan komma till användning när det närmar sig dagen D.

Jag behöver förmodligen inte berätta att jag sov som en prinsessa se'n. En prinsessa utan någon ärta under madrassen alltså.

1 kommentar:

  1. Vad skoj att läsa! Har fått en del tips från lägret och jag ska förvalta dem väl uppe i norr under julen. Synd att vi inte kunde ses idag men kanske långpass på söndag:)?

    SvaraRadera