3 december 2009

Det fina med yoga

Är väl ett välkänt faktum vid det här laget att jag älskar yoga. En av de saker jag gillar allra mest är hur mitt medvetande påverkas av att komma in i det där djupt avslappade, på gränsen till meditativa tillståndet. Hur allt yogaläraren då säger "går in" på ett annat sätt. Det känns. Och det påverkar mig. Blir nåt annat är bara en massa ord och allmänna klokheter. Jag blir mottaglig. 

Ett av de budskap som ofta förs fram i det här tillståndet är hur svetten driver ut våra gifter och vi på så sätt gör oss av med allt det där som skymmer vårt verkliga, sanna jag. Hur rensningen får oss att göra oss tydligare. Bli mer av mig själv. Mindre av allt krimskram runtomkring. Och det mina vänner, är väl just vad vi alla vill uppnå?

Och det spelar liksom ingen roll om jag tror eller inte tror på det där med att gifterna försvinner med svettningen. Känslan finns där ändå. Jag blir mer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar