11 maj 2010

Hög på tennis

Underbara tennismorgon! Går nog inte att förstå hur gott tennisen gör mig. Och själv kan jag inte förstå varför den har den påverkan. Men det spelar ingen roll varför. Är bara glad att jag hittat nå't som jag verkligen går igång på så att säga. Jag mår bra och känner mig hemma bara bara av att komma in i hallen och snöra på mig skorna.

Idag gick det dessutom relativt bra. Kunde slappna av i träffarna för det mesta och volleyn var tusen gånger bättre än sist. Koncentrationen och fokuset funkade. Till nästa träning ska jag komma ihåg att tänka mer på fotarbetet. Kan bli lite "lat" ibland och inte backa tillräckligt. Resultatet blir att jag inte kan vara aggressiv och jobba framåt när bollen väl kommer eftersom jag redan står för långt fram, alternativt att jag slår till bollen med vikten bakåt istället för framåt. Passivt med andra ord. Inte bra.

Som extra bonus fick jag en cykeltur i strålande sol på väg till och från tennisen.

Bra tisdag? Jajemän.

4 kommentarer:

  1. Härligt att ha hittat rätt, oavsett vilken sport det är men bara att få känna så som du gör låter väldigt skönt. Kanske en viss känsla av att göra något eget som inte går att jämföra på samma sätt som löpningen också, kan jag tänka mig att jag skulle uppskatta...

    Här är också strålande sol idag och riktig sommarvärme :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt att känna att man hittat rätt, skulle tro att det är ungefär så som löpningen är för mig. Hoppas att du har en fortsatt bra dag :-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha... Känner igen det där... Jag backar ogärna av någon dum anledning! Nåja, tennisträning ikväll och jag behöver jobba på min bollplacering!

    SvaraRadera