4 maj 2010

kloka tjejen

Skippade något motvilligt tennisträningen i morse. Den här förkylningen verkar leva sitt eget liv, vissa dagar är den på finfint humör, andra lite sämre. Och det är ju det som är så svårt, att jag kan känna mig helt bra en dag (och därför börja träna lite smått) för att nästa dag börja hosta igen.

Just nu är mitt enda mål att bli helt totalt frisk och kunna träna med full kapacitet igen. Kanske har mina förkylningsåterfall berott på att jag börjat träna för tidigt. Kanske har de berott på något helt annat. Vad vet jag. Men hur som helst är jag beredd att testa att gå ännu lugnare fram med träningen till dess att den här skiten lämnat kroppen.

Så, att spela dubbla tennispass idag (träning + match) verkade inte som en särskilt bra idé. Men lyssnar på kroppen och den säger ok till att spela den där viktiga tennismatchen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar