9 maj 2010

Söndagsjogg och mästarkoncentration

Äntligen! Idag var det dags att få vädra löparskorna igen. Blev en lugn jogg på 30 minuter, skulle uppskatta att jag hann knappt 5 km på den tiden. Men struntar fullständigt i resultatet idag. Är bara nöjd över att kunna ge mig ut och jogga igen och ska verkligen försöka att börja med träningen lugnt och metodiskt så att immunförsvaret hinner bygga upp sig. Låter klokt, men är svårt.. Jaja, idag lyckades jag i alla fall.

Fortsatte med solhälsningar när jag kom hem och se'n kände jag mig så avslappnad att jag passade på att göra dagens mentala träning. Är inne på tredje veckan av 6-veckorsutmaningen och veckans tema är mästarkoncentration, vilket handlar om att koppla samman koncentration med avslappning, och inte med anspänning som väl är det naturliga för många av oss. Får väl erkänna att jag var väldigt nära att somna under avslappningen, så vet inte hur mycket jag tränade min koncentration just idag. Men skönt var det hur som helst.

2 kommentarer:

  1. Det är ren glädje att läsa om att du är tillbaka och kan rör på dig som du vill! Fint att träffa dig lite och hoppas ni blev klokare :). Ibland kan det vara bra att stå och skvallra om män brevid ett gäng kajaker..

    SvaraRadera
  2. Härligt att kombinera löpning och yoga!

    SvaraRadera