31 maj 2010

Matchrapport

Så hur gick det då med mantrat inför matchen?
Jo tack bra skulle jag säga. Jag jobbade med fotarbetet, stressade inte upp mig och hade en riktigt kul timme! Så kul att jag nu bestämt mig för att spela så mycket tennis det bara går den närmaste tiden. Så mycket som min kropp tillåter alltså.

Men.. jag vann ju inte. Var en oerhört jämn match där vi höll jämna steg hela vägen. Slutade 6-7 vilket förstås var riktigt retligt, men för att inte ha spelat särskilt mycket alls på sistone så är jag ändå ganska nöjd.

Men jag måste göra något åt variationen i mitt spel. Och bli ännu mer aggressiv. Ta initiativet i varje boll. Min styrka ligger ju framförallt i att jag slår så pass hårt att jag kan spela ut motståndaren. Jag måste styra spelet. Vara den som bestämmet. Men just nu följer jag motståndarens tempo alldeles för mycket, jag anpassar mig efter hans/hennes spel. Det är dags att ta fram mitt spel..

Nu är sjukan med största sannolikhet över och det är dags att få in känslan i kroppen igen!

1 kommentar:

  1. Do it! Klart du ska ta kontrollen och äga varje boll!

    SvaraRadera