26 maj 2010

Mjukstart med Yoga

Gårdagens "mjukstart"  med 17 minuters mag/ryggträning börjar kännas ordentligt nu. Som ett slag i magen - nice!

Nu fortsätter jag mjukstartandet med ett pass ashtanga yoga. Kollade i min träningsdagbok och inser att jag inte varit på min "vanliga" onsdagsyoga på 2 månader! Shit. Det kommer att bli tufft idag. Har visserligen gjort lite solhälsningar hemma på mattan, men det är ju långt ifrån samma sak som ett utmanande ashtangapass. Ska bli spännande att se hur det går det här. Längtar hur som helst efter att andas ordentligt, lyssna på Anders lugnande och inspirerande röst och le lite åt alla klokheter som sägs unde de 90 minutrarna. En och en halv timmes rörlig meditation väntar. Och jag är mer än redo.

2 kommentarer:

  1. Oh. Har inte skaffat Fitness än - bara gratisläste om Blogger Bootcamp på Ica ;) Men nu blir jag lite sugen på tränings-dvd:n!

    SvaraRadera
  2. Låter skönt! Hoppas det blev det också :)

    SvaraRadera