28 oktober 2011

Äkta syskonkärlek..


Brorsan i sin favoritposition - körandes båt

.. måste väl ändå vara att klå brorsan med 6-0, 6-0 i tennis.

Jag fick återbud på en gruppspelsmatch igår kväll och passade då på att använda banan för att utmana brorsan på en match. Det gick ju bra - storvinst. Till hans försvar ska sägas att han bara hållt i ett tennisracket en gång tidigare i livet så ett annat resultat än utklassning hade ju vara pinsamt för min del. Trots att siffrorna skvallrar om storslam så var det faktiskt inte riktigt så. Det blev spel om poängen och jag var positivt överraskad över hur bra det gick för brorsan. Tennis är ju inte den enklaste sporten att börja med.

Det var en kul kväll på banan och det lär inte bli sista gången för brorsan som hade den goda smaken att uppskatta sporten och tycka att det var oväntat kul att spela.

Nu väntar brorsans utmaning - en match i squash där förhållandet är det omvända. Jag har spelat squash en gång i mitt liv, medan brorsan tränar regelbundet. Såg redan igår prov på hans snabbhet på banan, blir spännande att se hur jag ska fixa squash som ju bygger just mycket på snabbhet. Snabbhet som kanske inte direkt är mitt främsta kännetecken.

1 kommentar:

  1. Ja, men till sanningen skall tilläggas att det var väldigt nära att jag bröt ett game. Men efter lite koncentration från syster så vann hon enkelt...
    Ska bli väldigt spännande o se hur det kommer att gå i squashen!
    Tack för en god match syster yster!

    SvaraRadera