10 november 2011

Bästa matkursen!

Matkursen som jag går nu är så inspirerande! Annika Schüllerqvist har verkligen lyckats med att skapa en kurs som får mig att testa en helt ny typ av mat och tycka att det är både kul och gott att äta hälsosamt. Har redan hunnit laga och bjuda på ett antal rätter av de vi hittills testat under kursen - med bra resultat och nöjda gäster.

Visserligen var det nog inget större fel på hälsofaktorn i min mat tidigare heller, men jag har haft lite svårt att komma ifrån det där med ris, pasta och potatis som tillbehör. Nu vet jag ett antal andra kombinationer som funkar minst lika bra. Och har fått en massa kreativa idéer om hur man får in mer grönsaker i kosten.

Så här låter teasern inför kvällen:

Vi lagar olika hälsogröter, bärkompotter, müsli, äggröra, färskost, groddar och hemkokt chaite. Vi kommer dessutom att råpressa juicer, göra vitaminkickar med nyponpulver och mighty greens, så hela kroppen spritter av liv!

Ikväll ska vi alltså laga frukostar - kan det bli så mycket bättre för en riktig frukostanhängare?


Bjuder på lite inspiration från tidigare matkvällar. Och givetvis kommer jag successivt att lägga ut recept på härligheterna.






2 kommentarer:

  1. Vad kul med inspiration! Åh ikväll hade jag gärna varit med, är en frukostälskare! :)

    SvaraRadera
  2. Wow, det låter riktigt intressant! :) Bra tema och snällt om du vill dela med dig :)

    SvaraRadera