15 november 2011

Softar

I min kalender den här veckan står det "lugn träningsvecka". Samma fras återkommer var fjärde vecka. Det är mitt sätt att periodisera träningen och låta kroppen återhämta sig lite mer än under de mer normala träningsveckorna. Förhoppningsvis leder det till färre sjukdagar och bättre träningsresultat. Det är i alla fall tanken med upplägget. Rent mentalt är det också skönt att låta träningssuget byggas upp under den lugnare veckan och väcka träningsmotivationen ordentligt.

För det mesta slarvar jag tyvärr med de lugnare veckorna. Min maxgräns på tre träningspass överskrids lite för ofta. På något sätt så dyker det alltid upp pass "jag bara inte kan missa", kompisar som frågar om jag vill träna vilket jag ogärna tackar nej till, eller bara en allmän känsla hos mig själv att jag nog inte behöver viloveckan.

Den här veckan är jag dock glad och tacksam för att jag ska vila enligt schemat. Känner mig riktigt trött och sliten efter att ha varit hemifrån hela helgen och med mycket på jobbet så trivs jag alldeles utmärkt med att bara gå hem direkt till soffan. Tänker sova åtminstone nio timmar i natt och vakna med normal energinivå imorgon.



Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Vilket bra upplägg ändå!
    Själv satsar jag på sängs innan 22 minst fyra dagar i veckan. Går sisådär...
    Sov gott :)

    SvaraRadera