30 november 2011

Inte så kul

Nej det här kommer inte att bli ett halleluja-inlägg över hur fantastisk träningen är. Idag var det faktiskt inte kul. Jag var seg innan och hade ingen direkt lust att träna och vore det inte för att jag hade en inbokad fikadejt efter träningen så hade jag gått direkt hem till soffan. Men nu kunde jag ju lika gärna fördriva tiden mellan jobb och fika på gymmet tänkte jag.

Körde ett av mina standardbenpass men fick kämpa lite för att uppbåda tillräckligt med energi för att köra så hårt som det är tänkt. Kände redan under rodduppvärmningen att benen snabbt fick mjölksyra så räknade inte med några stordåd just idag. Men ibland måste man ju bara träna för att träna. Utan att åstadkomma stordåd. De där sega, halvtrista passen ger ju också nå't.

Det var packat med folk på gymmet men jag ockuperade snabbt ett av racken för att köra knäböj. Det gäller att våga ta plats på gymmet.. Knäböjen börjar kännas ok, men är fortfarande en övning jag är oproportionerligt svag i. Men det lär ju vända en vacker dag. Fortsatte med raka marklyft som jag just idag tyckte kändes lite knepiga. Hittade inte riktigt kontakten med baksida lår så som jag brukar. Som sagt, ingen höjdardag på gymmet.

Såhär såg passet ut i sin helhet:

Djupa knäböj 4x6 (40 kg)
Raka marklyft 4x6 (55 kg)
Utfall med kettlebell på rak arm ovanför huvudet 3x8 per ben (12 kg)
Draken/Enbensmarklyft med kettlebell 3x8 per ben (14 kg)
Höftrehab 2x15 per ben
Enbensknäböj på bosu 2x8

Efteråt var jag fortfarande seg, men efter en pasta på närmaste fik började krafterna återvända och jag tänker att det där styrketräningspasset var ju inte så tokigt ändå. Nöjd att det blev gjort.

2 kommentarer:

  1. Ja du är verkligen jättesvag... Not :) Tror du gått om mig på benen vid det här laget. Har bara kört "funktionella" övningar på sistone och det var 3 veckor sedan sist typ... Ser fram emot ett pass tillsammans snart :)

    Fint iaf att kunna skriva ett halvglatt inlägg också. Det vet vi ju att alla träningsbloggar behöver ibland. Eftersom det är precis så det är på riktigt också :)

    SvaraRadera
  2. well, säger inte att jag är jättesvag, bara att benen inte utvecklas lika snabbt som överkroppen. Vi får köra ett pass när du är tillbaka igen!

    SvaraRadera