12 november 2011

Köpenhamnsjogg

Är i Köpenhamn över helgen och har just lagt mig i hotellsängen, satt på vinterstudion, tuggar på en KitKat och återhämtar mig efter eftermiddagens jogg i centrala Köpenhamn.

Kollade lite snabbt på kartan innan jag begav mig ut och bestämde mig för att springa till första bästa område som var grönt på kartan. Vet inte vad parken heter men perfekt att springa i var den hursomhelst. Jag sprang på en upphöjning med vallgravar runtom och med utsikt över staden på ena sidan och havet på den andra. Snyggt! På väg dit turistspottade jag av en slump den lilla sjöjungfrun, såg åtminstone 10 supercoola cyklar (de finns verkligen överallt här) och stötte ihop med ett antal balklädda tonåringar som just lämnat de vita limousinerna för att fotas framför sjöjungfrun.

Det är det här jag älskar med att springa på nya platser. Helt oförutsägbart och ett av de allra bästa sätten att uppleva en ny stad på.

Nu en tupplur innan middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar