8 november 2011

I nästa liv ska jag bli gymnast

Ännu ett pass på Nordic som gick i gymnastikens tecken och jag blir bara mer och mer övertygad - det här är bland det roligaste jag gjort!

Hela timmen gick ut på att på olika sätt hänga, snurra, trixa och fixa i de romerska ringarna. Ringarna som måste vara tidernas bästa träningsredskap.

Det gjordes ice cream makers, muscle ups och skin the cats. Knäppa namn på desto bättre övningar. De här övningarna är i sin ursprungsform väldigt tunga och kräver en himla massa styrka och teknik. Alla går dock att skala (alltså att modifiera för att göra samma övning i en lättare variant) och idag jobbade vi dessutom två och två och hjälpte varandra med passning. Det där med passning är fiffigt - då går det att göra övningen även om man inte är tillräckligt stark för alla moment genom att man får lite hjälp just i de lägen där det är som tyngst. Just idag fick jag superb passning i muscle upsen så att jag äntligen kunde börja få lite känsla för hur övningen ska kännas.

Kroppen är för övrigt bra märklig. I söndags testade jag ju ice cream makers för första gången och det gick verkligen inte alls. Idag var det dags igen och plötsligt fattade kroppen vad den skulle göra. Fortfarande i en skalad variant och med passning men det var ändå enorm skillnad från i söndags. Verkar som att kroppen jobbar även när jag håller mig borta från gymmet..
Sammanfattar dagens pass med: sjukt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar