23 november 2011

Lyfta ett ton efter jobbet?

Bild lånad från Nordic

Idag var det extra kul att köra Crossfit. Ibland är det bara lite roligare än vanligt. Fråga mig inte varför. Rätt humör? Ett kul pass? Rätt stämning? Lite av varje kanske.

Förutom att det var extra kul så var det extra jobbigt också. Träningsvärken från gårdagens pullups, flådda katter och muscle ups kom som ett brev på posten på eftermiddagen och även idag skulle överkroppen få jobba.

Passet började med teknikträning i styrkestöt - alltså först en styrkefrivändning och därefter valfri variant av press för att pressa stången ovanför huvudet. Jag förstod ganska så snabbt att dagens metcon (som skulle innehöll ett gäng styrkestötar) skulle bli rejält flåsigt. Redan efter en sisådär 3 styrkestötar var pulsen hög..

Dagens metcon kräver en lång förklaring vilken bäst beskrivs här och jag konstaterar att jag efter passet lyft ett drygt ton från marken till raka armar över huvudet. Ett ton!? Visst låter det bra mycket coolare om man framställer det så än att säga att jag lyfte 27,5 kg 39 gånger? Utöver det genomfördes även 150 situps och 150 double unders. Allt inom loppet av 20 minuter.

Tänk vad man kan åstadkomma en vanlig onsdagskväll. Och tänk så bra maten smakar efteråt. Och så skön en matt kropp kan kännas när den äntligen får vila.

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt! Och vad stark du ser ut :) Men akta handlederna... Dom ska vara raka med framvridna händer ju... Jag är ju proffs nu vet du;) Snart kör vi marklyft tycker jag! Måste ju bara testa själv nu.

    SvaraRadera
  2. Grym bild, power!! Snygga armar!!

    Och du inspirerar mig, jag blir ännu meer sugen på styrke när jag läser om dina tuffa pass på crossfit gymmet! :)

    SvaraRadera
  3. Jösses vad jag längtar efter en slutkörd kropp!

    SvaraRadera