27 november 2011

Jag anar framsteg

Under gårdagens adventsmys hos Sara lyckades Erika och jag, utan att vi själva riktigt vet hur det gick till, få Sara att lova att hänga med på dagens Prova på-pass på Crossfit Nordic. Kul!

Vi var dock alla lite halvsega idag efter gårdagens glögg- och sockerchock och jag hoppades på ett pass som inte skulle kräva alltför mycket tekniktänk. Ett söndagsmyspass med andra ord. Nu är det ju sällan så att man mystränar när det gäller Crossfit, men idag kom vi nog så nära man kan komma mys i alla fall.

Efter en typisk crossfituppvärmning med bland annat rodd, hopprep, turkish get ups, svingar, skorpioner och enbensmarklyft väntade dagens teknik/styrkedel som idag var sittande hantelpressar. Inte så typiskt Crossfit med en så isolerad rörelse men passade mig bra idag. Enkelt rent teknikmässigt och lugnt och sansat. Vi behövde ju inte ens stå upp.

Passet var flåsigt men ganska lätt rent styrkemässigt och bestod av pushpressar, svingar, mountain climbers och hopprep.

Efter passet var det ovanligt lugnt på gymmet så jag passade på att öva lite på mina kippade pullups. Och tro det eller ej, men jag tror att jag börjar vara något på spåren. Använde det röda gummibandet som ger minst avlastning och lyckades göra några i rad. Sen om själva kippingtekniken var bra eller inte låter jag vara osagt, men jag tog mig åtminstone upp med hakan över stången några gånger i rad. Kul!


Tack till Sara för bilden

1 kommentar:

  1. Vilken snygg ryggtavla! Härligt att vara stark och få träna på bra... grymma intervaller i Hammarbybacken också! Jag har också tänkt på att folk verkar vallfärda dit, men för mig är det lite för långt ;)

    SvaraRadera