22 februari 2011

Nöjd trots förlust

Eget omklädningsbås på Tennisstadion - lyx

Igår var det matchdags igen och den här gången mot den i särklass bästa spelaren i gruppen som enbart tagit storsegrar mot övriga spelare. Och jag förstod ganska snabbt varför. Även jag hade svårt att hänga med i det snabba tempot, hade problem att returnera knepiga kickservar och hårt slicade bollar.

Men det var riktigt riktigt kul och fick mig att bli heltaggad att spela mer och bli bättre. Spelet blir ju så mycket roligare när man får spela mot de som är riktigt duktiga. Så nu har jag en stark morot att spela upp mig en nivå så att jag oftare får möta den här typen av spelare.

Och lite stolt över mig själv är jag faktiskt - vissa dueller var riktigt välspelade och jag blev stundtals väldigt positivt förvånad över mitt spel.

Lämnade Tennisstadion med en helt annan känsla än efter den här förlusten..

1 kommentar:

  1. Vad kul, både med bra match och eget omklädningsrum!

    Det där brödet du bakat såg härligt ut, har du ett recept på det? =)

    SvaraRadera