11 februari 2011

Torsdagspasset

Gårdagens CrossFit bjöd på en hel del syra i axlarna. Och en för mig ny skum och tung övning där jag kände mig svagare än svagast (men den känslan verkade jag dela med fler) Rycksottspress heter övningen och ni hör ju redan på namnet att det låter lite skumt.

Efter uppvärmning körde vi just rycksottspress. 3 x 5 reps var mer än tillräckligt, därefter vanliga strikta axelpressar 4 x 10 reps. Brände skönt i axlarna men det var ju inte slut här..

Därefter 4 varv på tid av:
2 Burpee-Styrkefrivändning (alltså en armhävning på stången, ett inhopp och sedan styrkefrivändningen)
10 Push press
10 Hollow rock
20 Double-unders (alt. 60 singelhopp vilket jag gjorde)

Min tid: 6.34. Och för första gången nånsin efter ett CrossFit-pass så kände jag mig inte helt slut och färdigtränad utan hade kunnat fortsätta ett tag till. Det var en ny känsla och den kommer förmodligen inte att återkomma alltför ofta. Axlarna var dock rätt så glada över att det var över..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar