7 februari 2011

Veckans träning

Måndag igen och jag konstaterar att jag är inne i ett skönt tränings-flow för tillfället. All träning känns kul, kroppen återhämtar sig snabbt och jag är läskigt motiverad att bli starkare, snabbare, bättre.

Veckans träningsplanering ser ut som följer:
Måndag: Vila
Tisdag: Tennismatch
Onsdag: Lunch: Löpning, Kväll: Tennismatch
Torsdag: CrossFit på Nordic
Fredag: Yoga alt. vila
Lördag: CrossFit på Nordic
Söndag: Löpning

En finfin blandning helt i min smak. Vill komma igång med löpningen lite mer ordentligt nu när våren faktiskt närmar sig och därmed även träningsresan med Springtime (sex veckor kvar). Satte ju upp ett mål förra året när jag var där att jag till nästa år (alltså nu) skulle vara tillräckligt löptränad för att hänga med på Rune Larssons långpass (25 km). Just det målet känns rätt så långt borta just nu, men vi får väl se.

Samtidigt är jag ju för tillfället frälst av CrossFiten och hur den högintensiva träningen går ihop med långlöpningsmålet kan man ju ifrågasätta. Känner mig en aning schizofren och ofokuserad. Men gör som jag brukar - ser till att träningen känns kul så får resultaten komma när de kommer.

Hur ser din träningsvecka ut?

3 kommentarer:

  1. Min träningsvecka blir lite lugnare än vanligt i och med att det är tentavecka. det tror jag kroppen behöver ibland. snart bloggar jag upp min lilla plan dock, som kommer bestå av ett par cykelpass, bodybalance och eventuellt ngt mer om tentanerverna tillåter :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag jag skulle vilja att crossfit kom hit upp till luleå. Verkar vara grymt! Bra och mycket effektivt! Skulle nog bli helt fast :)

    Peppa benen för intervallerna imorn :)!
    Styrka, kraft, energi! Positiva tankar!

    Kört hårt!

    SvaraRadera
  3. Åh jag känner igen känslan nu! Skönt flow!

    Lite avis på crossfit och styrketräning. Det är ett område där jag känner mig rätt så bekväm när jag jämför med löpningen...

    Jag tror nog att du pallar med båda och att du får njuta av långpass på träningsresan också! (lyxigt!)

    SvaraRadera