10 februari 2011

Revansch!

Tog revansch på tisdagens snöpliga förlust och såg till att vinna gårdagens match relativt enkelt. Spelet fungerar överraskande bra med tanke på att jag spelar så pass lite för närvarande.


Igår var också en dag då jag verkligen trivdes att spela på centercourten med publik. Gjorde bara att jag skärpte till mig lite extra och kände mig riktigt fokuserad under i stort sett hela matchen. Just det där med att inte lyckas hålla fokus uppe under hela timmen är annars min helt klart vanligaste orsak till att det inte går så bra. Det är svårt att hålla sig kvar i flowet och inte börja tänka på resultatet, på vad som händer om jag förlorar/vinner nästa boll, hur lång tid det är kvar av matchen och huruvida jag hinner ta ikapp ett underläge osv osv. Tankarna far och även om de är tennisfunderingar och alltså inte rör vad jag ska äta till mat eller annat irrelevant så vill jag ju inte tänka överhuvudtaget när jag spelar. Det enda som ska finnas i huvudet är fokus på nästa slag. Det är då det går som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar