28 september 2010

Bästa morgonen!

Idag var morgonens tennisträning upplagd som ett drömpass för mig. Attack och drive var temat för dagen. Men det är för knäppt.. när nu aggressivt attackspel är min favorit under träning - varför är jag så dålig på att utnyttja det på match? Det ska bli bättre.

Sätter upp små mål för varje match där jag tvingar mig själv att gå fram på nät ett visst antal gånger - utan att gräma mig om jag förlorar bollen - jag måste ju öva för att nångång utvecklas. Och det är stor skillnad på att öva under träning och göra samma sak på match.

Misstänker att nästa tisdagsmorgon inte blir riktigt lika skoj.. är ensam med tränaren och har bett om att få öva mina svagheter, där en av de största heter topspin. Jag förbereder mig på frustration. Stor frustration. Men tänker långsiktigt - tänk så kul det kommer bli när jag behärskar topspin lika bra som de raka, flacka slagen.

3 kommentarer:

  1. Kul med ord som känns igen från beachen, drive och topspin. Undrar om de betyder samma sak i praktiken också:)

    SvaraRadera
  2. vet du... jag har bara hållt i ett tennisracket en gång i mitt liv. Jag var på tok för svag för att ens ta emot bollen då (jag var 17 år). Jag har den känslan kvar i skallen och blir lika imponerad varje gång tjejer berättar om sina tenniskunskaper.

    Kul att öva på det man är dålig...vilket för mig in på dagens pass...som innehåller en del backar. Bara att sätta fart!

    SvaraRadera
  3. Drivevolley? Det var avancerat!

    Lycka till med din topspin, Slå minst 2, gärna 3 meter över nät!

    SvaraRadera