9 september 2010

Nyfiken på PoWorkout

Det har väl inte undgått någon att jag är ett stort fan av Caroline Nilssons (aka GymGlam) 17 minuters mage/rygg-dvd?

När jag nu fick frågan att testa betaversionen av samma Carolines nya träningsapp för iPhone - PoWorkout - så blev jag förstås väldigt nyfiken. Igår installerades den och första intrycket är att jag blir väldigt sugen på att träna.

Appen, som utvecklats av Caroline tillsammans med Susanne Jarl (som driver recepten.se) består av 12 olika träningsprogram med fokus på olika delar av kroppen. För varje program väljer man själv nivå - något som jag uppskattar då man snabbt kan se hur man utvecklas och klättrar uppåt bland nivåerna.

Jag tror att jag framförallt kommer att använda appen i kombination med löpning eller promenader och vid tillfällen då jag är bortrest och inte har tillgång till mina vanliga träningsrutiner.

Första intrycket är att det är en riktigt snygg och väl genomtänkt applikation som gör mig sugen på träning. Ytterligare synpunkter kommer så snart jag är tillräckligt frisk för att testa den på riktigt.

För övrigt var gårdagen lite av en liten julafton - förutom att få testa appen fick vi testare nämligen en hel del grejer med oss hem. Vad sägs om ett par hörlurar från Philips, ansiktskräm och body lotion från svenska KEB, ett antal produkter för torr hud från Decubal, supergod smoothie från innocent och vatten från bonaqua.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar