6 september 2010

Veckoplanering

En vecka full av diverse andra övningar utöver jobb och träning kräver planering. Och eftersom jag hade en lugnare vecka förra veckan skulle jag gärna försöka klämma in åtminstone lite mer träning den här veckan.

Så här ser planen ut:
Måndag - Löpning (ev. terräng)
Tisdag - Tennis
Onsdag - Löpning
Torsdag/Fredag - Kortare lunchstyrketräning alt. morgonlöpning en av dagarna. Vila den andra dagen.
Lördag - CrossFit
Söndag - Vila

Planen är dock högst preliminär - löpning kan bytas ut mot styrketräning och tvärtom beroende på lust och hur kroppen känns. Jag menar, fördelen med att inte vara elitidrottare är ju att jag har lyxen att kunna gå på lust och känsla framför disciplin. Men men, som sagt - en plan är ändå bra att ha.

2 kommentarer:

  1. Jag är obeskrivligt avundsjuk! Sådär brukar mina veckor se ut och jag saknar mitt aktiva liv med oftast lite för mycket på agendan. Men febern vägrar ge med sig helt och träning är satt på hold. Omotiverande och jag bara lääängtar efter att bli frisk igen! Låter som en underbar vecka:)

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser ut en som en superbra träningsvecka :) och helt rätt inställning att "känna efter och byta ut", det gillar både kropp och psyke!

    SvaraRadera