15 september 2010

Smygträning

Medan de andra tjejerna roade sig i leran i går kväll försökte jag vila ut det sista av förkylningen.

Kunde dock inte låta bli att testa PoWorkout, den nya tränings-appen, som legat och väntat på mig under feberdagarna. Dock är jag ju inte på något sätt helt frisk än, så 10 minuters träning med fokus på att skapa mig en muskulös mage var fullt tillräckligt.


Jag gillar konceptet med att ha sina träningsprogram med sig vart man än går. Och jag gillar att de är så pass korta att man kan riva av ett par stycken efter en sväng ute i skogen. För även om jag mycket väl vet att jag kan göra några armhävningar, sit-ups och ryggresningar efter att ha varit ute och sprungit så blir det liksom lite roligare och lite troligare att det blir av när jag har ett program att följa. Jag gillar också att man hela tiden kan höja sin nivå och på så sätt förstå att man blivit mer vältränad.

2 kommentarer:

  1. Hm, det låter som något man borde testa!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag inte har en iphone och inte några appar så får jag köra på den gamla deviser att riva av några armhävningar och ryggresningar ibland ändå. Jag tror faktiskt på det också, bara det blir en vana.

    Angående intervallerna så har jag aldrig pulstränat genom att utgå från pulsen men jag tror jag känner rätt bra vad som funkar och vad som är jobbigt och så kör jag där. Intervallerna får vara mina "max-pass" så där gäller det att bli så trött som möjligt och det klarar jag utan att titta på klockan :) Däremot kanske jag skulle blivit lite snabbare med sällskap och pepp - det vet man aldrig.

    SvaraRadera