22 september 2010

Maxtester

Tre av fem maxtest avklarade och så här ser mitt utgångsläge ut:

Plankan på tå: 2 min 15 sek
Höll på att ge upp vid 1½ min, men man har mer än man tror kvar när det börjar kännas. Se'n fallerade tekniken (började svanka) så då är det ju fusk att fortsätta.

Jägarvila: 3 minuter
Jägarvila är inte riktigt min grej.. är förhållandevis starkare i överkropp än i ben så det här blir bra träning för mig. Och hur mycket mer orkar man när benen börjar göra ont egentligen? Hade jag haft nån bredvid mig hade jag nog stått lite längre..

Armhävningar på tå: 23 st
Enklaste övningen att känna var max ligger. Armarna viker sig liksom..

Under den senaste tiden har jag inte tränat någon av dessa övningar regelbundet - så det ska verkligen bli kul att se vad lite strukturerad träning kan göra. Sex veckor från och med nu!

5 kommentarer:

  1. det där var väl bra!
    Jag och prinsen gjorde maxtest på jägarvila och armhävningar inför p90x, jag klådde prinsen och var över 3 min ( men inte 4!) han var strax över 2 minuter!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var tröstande, nu känns det genast lite bättre :)! Sjukt obehagligt,men jag tror att det är någon muskel som strular... Har ju precis varit sjuk, så det kan hänga ihop med det... Håller tummarna för att det ger sig snart!

    SvaraRadera
  3. Vilka bra resultat, och speciellt med tanke på att du inte har tränat dessa övningar specifikt inför utmaningen! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  4. Skoj att du är med på utmaningen! Stor skillnad tror jag att köra själv hemma eller i gym eller med någon. Pepp, pepp till oss i 6 veckor nu (som om vi inte har gjort det senaste året ;)! ), bra belöning du har också!

    SvaraRadera
  5. Grymt utgångsläge... 3 min jägarvila imponerar på mig fett! :)

    SvaraRadera