9 november 2010

Knees to elbows

Frida frågade om Knees to elbows som jag körde på Crossfiten i söndags så på begäran kommer här en instruktionsvideo.



Senare i videon finns även en del extrema urflippade varianter. Kolla och njut.. Det var inte riktigt på den nivån vi var i söndags om man säger så.

Min variant liknade snarare Modification 2 i videon (den där man bara lyfter knäna så högt man kan) men det var ju förstås meningen att vi skulle göra hela rörelsen om vi klarade det. Men det är det som är så bra med CrossFit - det finns alltid modifieringar att göra för att öva upp sig och så småningom klara originalrörelsen. Precis som i yogan med andra ord.

Visst ser det kul ut!

2 kommentarer:

  1. Och säger att min 20 min dvd skapar smärta i magen. Hahaha... Det där e nåt å öva på! Ska vi testa på Friskis i gymmet? :)

    SvaraRadera
  2. Oh my! Inspirerande om inte annat! Vilken teknik, så snyggt! Det där skulle jag vilja kunna, ser så enkelt ut!

    SvaraRadera