21 november 2010

Lek med ringar

Gårdagens CrossFit-träning bara spär på min känsla att det här kommer att bli en ny favoritträningsform tillsammans med tennisen och yogan. Roligare och roligare för varje gång och går därifrån med en väldigt nöjd känsla av att ha utmanat mig själv, testat nya moment och tränat igenom hela kroppen. Det som får mig att falla pladask är framförallt mixen av effektiv träning och lekfullhet. Och den prestigelösa sköna stämningen hos CrossFit Nordic.

Igår inledde vi med att öva teknik för pressar av diverse slag. Bara fyra personer på plats så det fanns gott om tid att få personlig handledning. Mesta tiden ägnades åt press, push press och push jerk där samtliga är axelpressar men med olika mycket hjälp från benen. Kolla in videoklippet så ser ni skillnaden.



Efter att ha lekt med stänger gick vi över till ringarna. Ärligt talat trodde jag att det skulle vara omöjligt för mig att ens komma upp i support-läget - alltså det första momentet för att se'n kunna gå vidare till att göra dips i ringarna. Men det gick! Och betydligt enklare än jag trott. Skön känsla!

Support
 
Med den känslan i kroppen lyckades instruktören Rikard övertyga mig om att jag absolut skulle hänga upp och ner i ringarna innan jag fick gå hem. Den peppen behövdes för ärligt talat, jag har nån slags feghet i mig, och att hänga upp och ner faller helt klart in i facket "läskigt". Men jag gjorde det - och växte några millimeter till. Att utmana sina rädslor gör under för både självkänsla och självförtroende!

Upp och ner - inte så läskigt som jag trott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar