30 november 2010

Cherry on Top

Tack så mycket fina Träningsglädje-Sara som gett mig Cherry on Top Award!

Att få en Cherry on Top Award innebär vissa (om än högst överkomliga) förpliktelser, nämligen:
1. Tacka den person du fick den av. CHECK.
2. Kopiera utmärkelsen till din blogg. CHECK
3. Dela tre saker som du gillar med dina läsare. snart CHECK..
4. Skicka vidare utmärkelsen till fem bloggare som du tycker förtjänar utmärkelsen. snart CHECK på den också - med glädje!

Så.. punkt 3 kan ju tolkas lite olika, jag väljer att tolka punkten som att jag ska dela med mig av tre saker jag gillar, alltså inte tre saker jag gillar med mina läsare.

Bara tre saker kan man ju tänka då.. jag gillar ju så mycket - hur ska jag kunna välja? Istället för att göra en big deal av det och försöka komma på vad jag egentligen gillar allra allra mest kommer jag nu att skriva om tre random saker som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på ordet "gilla".

1. Blodpudding. Vad vore jag utan denna delikatess? Givetvis tillsammans med lingon och morötter. Mums. Före träning, efter träning. När som helst, men kanske inte till frukost.

2. Kontraster. Jag älskar kontrasten mellan intensiv träning och total vila. Gillar vila och träning lika mycket och skulle inte gilla någon av dem om jag inte fick dem båda. 

3. Samtal och diskussioner. Jag älskar att prata med och kanske framförallt att lyssna på hur andra människor tänker och lever. Det är min stora inspirationskälla. Men det ska vara äkta samtal där man skalat av den första trista, polerade ytan där vi alla är mer eller mindre lika och ganska så förutsägbara. Jag vill ha det som ligger bakom, det som gör dig unik.

Och så till den roligaste delen av awarden - att skicka vidare. Jag väljer att skicka den till följande bloggare (utan inbördes ordning) som alla inspirerar mig fast på lite olika sätt.

1. Fröken Blund slår dank - du vet redan att jag tycker att du är helt otrolig på att sätta ord på vardagens tankar och känslor. Få texter gör mig så berörd som dina! Och till er som ännu inte stött på Fröken Blund - här har ni en skattgömma som heter duga.

2. Sand, snö och vatten - Erika. För att din blogg håller riktigt hög kvalitet och för att det är kul att få en inblick i beachvolleyn.

3. Sofie springer - För att du får mig att le och för din sunda inställning till träning.

4. Annika - För att du strålar och jag ser fram emot att följa din resa mot Sthlm Marathon.

5. Frida - För att du delar med dig av dina tankar utan censur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar