9 januari 2010

16 km i spåret

En vecka sedan senaste längdpasset och nu var det dags igen. 17 km i spåren vid Ågesta friluftsgård avverkades tillsammans med ett härligt gäng skidtjejer. Ok att kroppen och andningen inte kändes helt på topp men var ändå hur skönt som helst att komma ut i solen och spåren igen! Tyvärr strejkade kameran i kylan så kan inte ge er några bildbevis på solen och den gnistrande snön. Kan hända att Frida hade bättre lycka.

Vi verkar inte vara ensamma om att tycka att snö, spår och skidor is the shit - vilken revival det verkar ha blivit för längdskidåkning! En massa folk i spåren och på tunnelbanan ut mötte jag inte mindre än tre personer som frågade mig var det gick bra att åka för att de själva blev så sugna att plocka fram skidorna.

Dagens pass i siffror:
Effektiv tid: 1h 40 min
Sträcka: 17 km
Snittpuls: 87%

Kommentar: Pulsen talar sitt tydliga språk, nånting är det med kroppen som inte står rätt till. Liknande pass för en vecka sen innebar en snittpuls på ca 80%.

1 kommentar:

  1. Låter härligt! Har aldrig åkt längdskidor, måste testa det någon gång....

    Tack för kommentaren på min blogg! Jag har nu beställt tid för att fixa anpassade fotbäddar :)

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera