14 januari 2010

The Mental Game. Vecka 2 - det du önskar kan du få

Veckans utmaning - det du önskar kan du få
Att börja formulera mina innersta drömmar. De där som nästan kan kännas lite läskiga att uttala.

en stjärna faller och du får önska dig vad som helst - men vad?

Teori
En av de absolut viktigaste grundstenarna i all mental träning är att ha ett mål att sträva mot. Mål och önskning är snarlika varandra men jag kan ibland bli lite trött på allt snack om mål hit och dit. Vad hände med vägen dit? Det där livet som pågår liksom. En önskan har för mig en lite vidare betydelse och har inte samma fokus på slutmålet utan är en framtidsvision som ska utgöra min karta, min inre kompass.

Önskvärda effekter
Jag hoppas och tror att mina önskningar när de är mer uttalade och formulerade kommer att leda mig på rätt väg. Med rätt fokus i hjärnan har jag lättare för att se de öppningar och möjligheter som leder mig närmre min önsketillvaro.

Hur
Tanken är inte att jag ska vara klar med att ha fastställt mina drömmar under den här veckan, men jag ska börja att fundera över vilka drömmar jag har och skriva ner dem. Sen kommer det här förstås att vara en on-going-process.

Risker
Att jag inte riktigt vågar släppa tanken fri.. att jag håller mig innanför ramarna.

So, let's do it. Börja dröm! Utan förbehåll och skeptiska tankar.

1 kommentar:

  1. Jag gillar det här... :) Står inför en massa stora förändringar och att våga drömma är inte helt självklart. Men jag ska också försöka tänka lite mer aktivt på detta. Tack för dina fina ord.

    SvaraRadera