12 januari 2010

Privat tennis

Lyx! Började morgonen med en timmes tennis tillsammans med min tränare. Eftersom min vanliga tenniskompanjon inte kunde komma idag innebar det privatlektion för mig. Till hälften betald av min frånvarande tenniskompis. Tack Lisa. ;-)

Blev mycket finjusteringar av grundslagen idag. Gäller ju att passa på att få så mycket tips som möjligt när allt fokus ligger på mig. Och eftersom jag har en tendens att hellre ta bollarna rakt på (vilket innebär hårda, flacka slag, men små marginaler över nät) istället för att utnyttja top-spin (som ger mer säkerhet i slaget) så ägnades dagen åt att förbättra just min top-spin så att jag kan utnyttja den mer och få bättre bredd och variation i spelet.



Lite lugnare tempo idag pga att fokus låg på teknik, men avslutade med en helvetiskt jobbig övning där jag verkligen sprang på precis varje boll. Vidrigt jobbigt, men riktigt kul!

Tycker ändå att det gick helt ok idag, särskilt med tanke på att jag haft ett par veckors tennisuppehåll. Men framförallt - skitkul att vara igång igen!

Dagens oops: Lyckades slå av racketets strängar och tror att det var precis den spark i baken jag behövde för att ta tag i det här med att skaffa nytt racket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar