28 augusti 2011

Äntligen löpning!

Två veckors förkylningsvila är äntligen över. Även om jag tycker att
det gått hyfsat bra att hålla rastlösheten borta under den här
ofrivilliga vilan så var det ändå en stor lättnad när jag vaknade
imorse utan dålig känsla i halsen och med en kropp som kändes på
hugget.

Under natten har det åskat och spöregnat och jag låg och gottades åt
att skogen skulle gegga till sig ordentligt så att mina nya skor
skulle få testas ordentligt.

Jag valde en 5km-runda som jag vet brukar vara härligt lerig och full
av hala hällar. Skorna var helt med på utmaningen och greppet lika bra
oavsett underlag. Ni vet hur man brukar klafsa omkring i leran? Hur
man liksom halkar och inte kan skjuta ifrån. Inget sånt här inte.
Greppet helt suveränt. Jag förstår att alla hyllat den här skon och
att den vunnit alla priser som finns att vinna. Tack inov8 för x-talon
212.

I övrigt så var glädjen över att få springa igen så stor att den med
god marginal överskuggade det tråkiga i att konditionen kändes rätt så
kass efter den här infektionen. Jag kommer tillbaka. Förr eller
senare.

Tillbaka i stugan igen så tog jag ikapp några av de övningar jag
missat i Ketolas 10-veckorsutmaning. Armhävningar alltså - där finns
det stor förbättringspotential..

Men fasen vad skönt det är att få röra på sig igen!

2 kommentarer:

  1. Haha, nu blev jag också löpsugen :) Du bara måste läsa Born to run btw..just nu vill jag inget annat än springa 16 mil på barfotamanér typ. I terräng. Read it!

    SvaraRadera
  2. Schyssta skor du skaffat! Skoj! Och vad skönt att du äntligen är frisk... även om första passet är segt så har du inte tappat så mycket tror jag, även om det känns så. Men man kan behöva lite längre vila efter/mellan passen direkt efter en rejäl infektion tror jag.

    Vad tuff du är som ger dig ut med kajaken själv! Häftigt!

    SvaraRadera