2 augusti 2011

Morgon med Jari Ketola

Mia skrev igår om att hon hoppat på Jari Ketolas "Finn Formen 2011"-utmaning, ett program som sträcker sig över tio veckor. Som vanligt när det vankas utmaning så blev jag nyfiken. Utmaningen består av en styrke- och en konditionsdel och jag valde att hoppa på styrkedelen som ser ut som följer:

Du tränar ”EN” styrkeövning per ”DAG” med bestämt antal repetitioner och utan vila eller så kort vila som möjligt.

Upplägg Styrka
Dag 1 Rumplyft på bänk
Dag 2 Armhävningar

Dag 3 Utfallsteg
Dag 4 Mage – Chrunches
Dag 5 Dips
Dag 6 Ryggresningar
Dag 7 Tåhävningar

Vecka 1 50 reps
Vecka 2 60 reps
Vecka 3 65 reps
Vecka 4 70 reps
Vecka 5 75 reps
Vecka 6 80 reps
Vecka 7 85 reps
Vecka 8 90 reps
Vecka 9 95 reps
Vecka 10 100 reps

Mer info går att hitta på "Finn Formen" på facebook och där kan du även anmäla dig för att vara med.

Den här utmaningen funkar ju finfint att kombinera med min vanliga träning - och jag gillar när nå'n bara säger åt mig vad jag ska göra. Så idag efter morgonpromenaden blev det 50 armhävningar på vardagsrumsgolvet, igår kväll vankades det 50 brännande rumplyft. Snabbt och enkelt.

Är du med?

Lugnt på Djurgården i morse - med untantag för de ständiga gässen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar