26 augusti 2011

Inov8 X-Talon 212

De har ett långt och trixigt namn mina nyinköpta terrängskor - Inov8 X-Talon 212. Så särskilt vackra är de inte men grymt sköna - som att ha ett par extra strumpor på fötterna. Och är övertygad om att vi kommer ha mycket kul ihop jag och fulingarna.

Är ju en ren skam att jag som i stort sett bara springer i terräng och väldigt sällan på asfalt inte äger några terränglöparskor. Så mitt i löparabstinensen gjorde jag vad jag tänkte var det bästa av situationen - köpte ett par nya skor. Smart smart, nu blev ju verkligen suget efter att springa mindre..

Hoppas verkligen på att få inviga dem i helgen med någon kort sträcka i skogen. Långt vågar jag nog inte springa i de här till en början - de kräver betydligt mer fotstyrka än mina gamla vanliga löparskor som har en massa stötdämpning och stabilitet. Tåhävningarna och balansplattan kommer att behöva bli mina nya vänner.

1 kommentar:

  1. Åh, världens bästa sko! Jag älskar mia x-talons. Bra köp!

    SvaraRadera