24 augusti 2011

En väldigt bra anledning till att träna


Bild: fräckt lånad från Runner's World

Drömmer mig bort till nya äventyr genom att kolla in Jojjes filmer från hans löparäventyr i fjällen. Inspirerande! Fasen så kul det ser ut! Det här ska jag också göra! Löpning när den är som allra bäst. Äventyr, varierande natur, hard core. Den där känslan av att inte veta vad som väntar. Enkelheten i att det enda livet går ut på just nu är att ta sig framåt.

Nästa sommar kanske? Vem är på?

Nu blev jag galet taggad att fortsätta med löpträningen även under vintern. Det är ju egentligen först den här säsongen som jag ökat på sträckorna och börjat springa långpass och upptäckt att det är det här som är löpning för mig. Nu är det bara att fortsätta. Och en sak blir väldigt tydligt: Jag tränar inte löpning för att springa snabbt på tävling, jag tränar för att kunna genomföra den här typen av äventyr. 

1 kommentar:

  1. Åh vad häftigt! Sådana äventyr brinner jag också för, få uppleva en sån fin natur! :)

    SvaraRadera