8 juni 2010

Dags för Sommar i P1

Sommarpratare! De har varit mitt ständiga sällskap och min räddning under vasaloppsträningens långpass. Tror jag hört de allra flesta från 2009 och har även gått tillbaka i tiden för att hitta några riktiga godbitar. Vi har fått en väldigt stark och nära relation under året med andra ord.

Och idag så var det dags - presentationen av årets sommarpratare! De som kommer få äran att underhålla mig under långa promenader, löppass och skidåkning.

Ser fram emot att få höra Mats Sundin (min tonårsidol som prydde garderobsväggen i flickrummet), Per Morberg (alltid lika underhållande) och Johanna Koljonen (smartare och skönare tjej får man leta efter). Fast framförallt tycker jag att Sommar handlar om att upptäcka de där man aldrig lagt märke till tidigare.

Vilka sommarpratare ser du fram emot att få höra?

5 kommentarer:

  1. Haha, jag tror jag hittat en likasinnad - är typ besatt av sommarprat. Mitt ex skapade en widget till mig som räknade ner till säsongsstart och sen påminde en kvart innan varje program :)
    Det var väldigt många bra i år - ser fram emot uppfinnaren Håkan Lans, Per Morberg, Ulf Danielsson, Nisse Landgren, Annika Östberg(?!) mfl...ojoj vilken fest!

    SvaraRadera
  2. Folkets val är jag spänd på, en kvinna i 40-års åldern som lever med ALS, en neurologisk sjukdom som gör att musklerna förtvinar. Läste en intervju med henne, hon var så positiv - ofattbart för mig. Min mamma dog i just den sjukdomen så jag är spänd på att höra den här historien.

    SvaraRadera
  3. ÅÅhh, vad kul! Sommarpratarna har jag VERKLIGEN upptäckt i och med träningen :) Ska försöka lyssna på några program "live" i år också men spara några inför årets träningar också, hihi :)

    SvaraRadera
  4. Hittills har jag varit pinsamt dålig på att lyssna på Sommarpratarna...har nog bara hört ett par program totalt. Nu ska det dock bli ändring och jag ska ladda ner några program som jag kan lyssna på under mina promenader och löprundor! Även jag ser fram emot att få höra Mats Sundin men är även nyfiken på Annika Östberg, Claudia Galli, Maria Akraka och Annika Sörenstam.

    SvaraRadera
  5. jag ser fram emot de unga tjejerna - elelr unga och unga --- men claudia galli, josephine bournebusch, men också sundin, alshammar, sörenstam, jill johnson, christine meltzer, och inte minst Vanna rosenberg!!!

    SvaraRadera