11 juni 2010

Tips för sommarträningen

Med jämna mellanrum anordnar F&S workshops i gymmet där en liten grupp träffas och tillsammans med en instruktör går igenom övningar inom ett visst tema. Jag var t.ex på en workshop inför Vasaloppsträningen där vi fick ett helt gäng styrkeövningar som skulle göra oss till bättre skidåkare. Duktig instruktör och bra nivå!


Nu i juni och juli är det tema "Ta med gymmet till landet", dvs styrketräning med fokus på att använda de redskap som finns runt omkring oss, utanför gymmet. Kunde ju knappast komma lämpligare med tanke på att jag själv håller på att sätta ihop ett styrkeprogram att köra på landet.

Tyvärr är jag uppbokad de dagar i juni som workshopen hålls, men hoppas på att kunna gå i början av juli.

1 kommentar:

  1. Känner igen mig i att när jag kommer ifrån min hemmaort så blir det svårare att hålla igång med träningen. Att förutse detta, planera och sedan vara kreativ med utrustning som du skriver är en utmärkt lösning!

    SvaraRadera