22 juni 2010

Slut och början på samma gång

I morse var det dags för vårens sista tennismorgon. Solen sken när jag satte mig på cykeln för att ta mig till Kristineberg - en bra start. Hallen har för länge se'n börjat tömmas på folk inför sommaren och idag var det bara Lisa och jag som tappert kämpade på. Och vår fantastiskt tålmodiga tränare förstås. Tror dock att vi båda ville lite för mycket idag - typ, "nu är det sista gången nu ska vi visa vad vi kan". Så det gick sådär..

Men. Nya tag väntar. I nästa vecka blir det intensivkurs. Vår tränare föreslog 2 timmar per kväll och vi var inte sena att haka på. Så det blir träning åtminstone måndag-torsdag i nästa vecka. Dessutom utomhus - härligt!

Gillar verkligen känslan att när jobbet slutar byta om till tenniskläder och ta cykeln till banan för att njuta av vår/sommar(?)kvällen på bästa sätt. Samma känsla av frihet som när jag var barn och spelade fotboll/tennis/burken eller vad det nu kunde vara hela kvällarna tills det var dags att gå in och sova.

I eftermiddag/kväll gör Söderling sin premiär i Wimbledon - passar perfekt till min tvättkväll.

1 kommentar:

  1. Jag får också den där flashbacks-känslan av att vara barn, ledig och nästan ha sommarlov. Jag känner mig utsläppt! Älskar känslan att ta bollen och cykla från jobbet :)

    SvaraRadera