19 juni 2010

Sköna lördag

En oplanerad lördag ochjag lät lusten styra. Kände mig lite seg så tanken på att cykla till gymmet verkade inte så lockande. Istället tog jag mig ut i solen och startade dagen med en ordentlig power walk i ett smått spöklikt Stockholm. Poliser i varje gathörn, avspärrningar och totalt biltomt. 8 km på 65 minuter blev det till slut.

Väl hemma hade jag vaknat till ordentligt så fortsatte med styrketräning på golvet. 17 minuters core kompletterades med armhävningar, enbensknäböj och utfall. Kände mig riktigt nöjd efteråt med darrande rumpa och en mage som fått kämpa ordentligt. På nåt sätt känns det som det där 17-minutersprogrammet bara blir jobbigare för varje gång jag kör det. Kanske är det tekniken som börjar sätta sig?

1 kommentar:

  1. Tekniken sitter nog bättre och bättre. Härligt med lite träningsvärk!

    SvaraRadera