7 juni 2010

Löparsug

Vetefasen varför, men jag har drabbats av ett enormt löparsug just idag. En massa energi som vill ut. Känner mig lite full i fan sådär. På ett positivt sätt.

Typiskt bara att jag planerat in att ha en sån där förnuftig vilodag idag. Just idag när jag inte har den minsta lust att vara tråkigt förnuftig. Inte för att veckan i övrigt är extrem vad gäller träning på något sätt, men jag vågar fortfarande inte riktigt tro på att mitt immunförsvar är helt återställt och skulle tycka att det är ok att jag tränar som vanligt. Och jag vägrar bli sjuk igen.

Träningsveckan i övrigt ser ut såhär:
Tisdag: 60 min tennisträning
Onsdag: 90 min ashtanga yoga (sista gången innan sommaren - jag säger bara: svett)
Torsdag: ev. 60 min tennisträning
Fredag: Tennismatch
Lördag/Söndag: Det jag känner för

Hmm.. det här blir svårt. Förnuft vs känsla. Börjar det regna kommer det vara kört. Jag älskar ju att springa när det regnar.

5 kommentarer:

  1. Spring en kortis! Typ max 3 km i lugnt tempo bara för att få komma ut och njuta. Oftast tror jag kroppen har rätt när den känner ett sånt där sug - man kan lita på den. Den vet ju dock inte om kommande dagars träning som ju i ditt fall ändå är en del - särskilt om man har varit sjuk rätt mycket. Jag röstar för minijogg :)

    SvaraRadera
  2. Nja... det är tveksamt tjejen, mycket träning på din vecka. Är din kropp redo? Du är redo det vet jag men jag vill inte höra feber å sånt igen :). Men förstår att du inte kan hålla dig!

    SvaraRadera
  3. Det kan ju faktiskt bli ett härligt extrasug om du väntar lite..så nästa gång du kör blir det magi rakt igenom :)
    Coolt med ashtangyoga, har velat testa det ett tag - rekommenderas?

    SvaraRadera
  4. Jasså, du gillar att springa i regn?!! Det var lite annorlunda.

    Klokt vore nog att du håller fast vid din vilodag idag. Men du vet nog bäst själv. Lyssna på din kropp!

    SvaraRadera
  5. Hihi, härlig känsla, men vid fel tidpunkt. Förstår vad du menar med att springa i regn - det kan vara otroligt uppfriskande :) Duktigt att motstå suget och köra som planerat, det har du nog igen !

    SvaraRadera