3 juni 2010

Frustrerat på banan

Vet faktiskt inte riktigt vad som hände igår. Kände mig helpepp på tennismatch hela dagen igår och längtade verkligen efter att få kliva in på banan. Kände mig lugn och fokuserad. Tänkte att idag ska jag börja spela mitt spel igen, inte anpassa mig efter någon annan.

Så.. till en början gick det ändå helt ok, jag kände att jag hade det tyngre spelet och hon missade relativt enkelt. Men så vid ledning 4-2 börjar hon att störa mitt spel med att varva korta och långa bollar och gjorde allt för att ta ner tempot i spelet och i och med det funkade inte mitt spel överhuvudtaget. Smart av henne. Fruktansvärt frustrerande för mig. Jag tappar rytmen totalt och har aldrig, jag menar aldrig, varit så frustrerad på tennisbanan.

Till viss del handlar det ju om att jag inte längre är lika säker som jag var innan sjukan började, och att jag nu spelar som om jag hade samma säkerhet som då. Med skillnaden att jag nu gör alldeles för många enkla misstag som jag inte förstår varifrån de kommer.

Så nu lägger jag den här matchen bakom mig och ska se till att få åtminstone två träningstillfällen till innan nästa match. Att nöta och nöta och nöta, det är så säkerheten och känslan kommer tillbaka. Vilken tur att jag älskar att träna tennis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar