10 juni 2010

Svettig och utmanande avslutning

Vilken yogaavslutning! Jag hade helt rätt i min föraning om att vårterminsavslutningen av yogan skulle bli en svettig historia. Mycket svettig. Och utmanande. Passade mig helt perfekt eftersom jag kände för att ta ut mig snarare än att falla in i den meditativa känslan.

Vi blandade upp ashtangans första modifierade serie med ett par Rocket-sekvenser som gör det hela än mer dynamiskt. Gillar verkligen Rocket-sekvenserna, trots att jag vare sig kommer ner i split, går upp i Pincha Mayurasana eller klarar av alla dessa armbalanser. Men det är kul! Känner mig som ett litet barn igen som får leka och testa var kroppens gränser går.  

Till nästa termin tror jag minsann att det blir en Rocket-kurs.



Inte riktigt där än..

1 kommentar:

  1. Du har definitivt bidragit till att jag börjar gilla yoga mer och mer. Hade en period för några år sedan när jag flitigt gick på yoga men tappade bort det... Nu när jag kört Body Balance så börjar jag fundera på en yogakurs när gymkortet löper ut :)

    SvaraRadera