20 juni 2010

Söndagsjogg

Vaknade med en skön känsla i kroppen (om man bortser från all träningsvärk i rumpa, lår och axlar från gårdagens styrkeövningar) och med en stark lust att springa! Var ju inte direkt igår jag sprang senast (snarare för 2-3 månader sen..) så bestämde mig för att gå ut lugnt och varva jogg med power walk. Verkar som det var många som firade bröllop igår för jag fick ha hela Djurgården för mig själv. Tack för det.

Hemma igen efter 42 minuter - en alldeles lagom start som gav mersmak!

När det dessutom är söndag och frukosten kan intas i lugn och ro tillsammans med SvD på en balkong som badar i sol kan livet inte bli så mycket bättre.

Yoghurtkesella med jordgubbar och egen müsli - sommarfrukost

3 kommentarer:

  1. Åh riktigt riktigt bra start... lite avis blev jag. Tänk om frukosten stod framdukad så där så man bara kunde få gå ut och sätta sig nu :)

    SvaraRadera
  2. Härlig start på dagen! Lät som en mysig runda på Djurgården. Tror jag ska ta en sväng dit i veckan också; det ligger liksom lite på fel sida om stan i vanliga fall, men på tisdag är jag i krokarna så då ska jag passa på. Hoppas löpningen gjorde att träningsvärken släppte lite.

    SvaraRadera
  3. vad bra du skriver om träning! så peppande...
    det kan behövas när jag ligger här o halsflussar mig och endast, jag menar endast äter glass....hela tiden.
    men jag peppar mig inför...nästa vecka...eller när jag nu är på benen igen;)

    SvaraRadera