3 december 2010

Bra träningsdag

Som jag skrev i tidigare inlägg så velar jag lite just nu om vilka träningsformer jag ska behålla och om jag eventuellt ska kasta ut någon, åtminstone för ett tag. Det här velandet gör att jag känner efter och funderar lite mer inför träningstillfället om hur kul jag egentligen tycker att det är. Funderar på om det är nå't jag kan vara utan.

Inför gårdagens tennismorgon var jag mycket skeptisk - tyckte inte riktigt att det var värt att gå upp en dryg timme tidigare än vanligt för att spela tennis. Och det är ju liksom inte normalt att mina tankar tar den vägen. Tennismornar brukar jag ju se som bästa sättet att starta dagen på. Började fundera på om jag kanske var trött på tennis? Att det kanske var tennisen som skulle få läggas på hyllan ett tag. I omklädningsrummet efteråt var jag dock helt säker på att det skulle vara helt fel beslut. Det är ju precis hur kul som helst att spela tennis! Även kl 7 på morgonen. Dessutom träffar jag människor över en match som jag annars lätt skulle tappa kontakten med, om det inte vore för att vi träffas på banan. 
hemmaplan nr 1

Samma sak inför gårdagskvällens yoga.. jag var skeptisk eftersom förra veckans yoga inte riktigt levererade den där energin som jag är ute efter. Så jag började tänka att jag kanske tröttnat på yogan. Att den inte ger mig lika mycket längre. Men när jag under yogan igår inte kunde låta bli att släppa fram leendet och efteråt gick därifrån med så mycket mer energi och lust till livet än tidigare så var det ju uppenbart. Yogan kan jag ju inte sortera bort. Hur kunde jag ens tänka tanken?

hemmaplan nr 2

Så nu är vi tillbaka på noll. Allt är kul. Tiden är ändlig. Dessutom blir alla träningsformer roligare ju mer jag satsar. Och jag får det inte att gå ihop.

2 kommentarer:

  1. Ja, det där är ju riktigt svårt tycker jag också. Jag har dessutom en tendens att tycka en sak i taget är roligt och då ägna för mkt tid åt det på bekostnad av annat. Kan känna mig spretig liksom och halvbra på det mesta och inte riktigt bra på nåt. Men du kanske kan testa att lägga fokus på en träningsform ena veckan och en annan nästa - så hinner du längta lite. Ett varannan-vecka-upplägg alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Och så får du ju inte glömma skidåkningen..
    Du verkar ju allt lite skidsugen! :)

    Var åker du när du åker i stan?

    Vore superkul att åka tillsammans någon gång, när jag tränat upp mig! :)

    SvaraRadera