28 december 2010

Nya tider

Det var med lite vemodig känsla jag lämnade tennisbanan idag. Sista tennisträningen för terminen och också sista tennisträningen i den här konstellationen för ett halvår framöver. Till vårterminen ska jag nämligen ta ett break från den uppstyrda tennisträningen.

Det här betyder inte på något sätt att jag ska sluta spela tennis, jag har ju fortfarande mitt gruppspel och kommer fortsätta att spontanspela med kompisar. Men just spelet med tränare tar jag en paus ifrån. Och det känns lite konstigt och tomt, men samtidigt som rätt beslut just nu.


Att välja bort något betyder ju också att jag kan välja in något annat. Just nu lutar det åt att jag ska ge CrossFit en chans. Så snart min höft är normal igen kommer bloggen svämma över av konstiga CrossFit-uttryck och nya övningar. Och apropå höften så kändes den åtminstone bättre idag än för två veckor se'n när jag senast spelade tennis. Men ett fritt rörelsemönster har jag ju inte. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar