5 december 2010

Det känns.

Bjuder på en icke-smickrande bild på mig när jag försöker mig på pistols under gårdagens CrossFit-pass.. Att det ska vara så tungt! Tänker mig att det ska bli kul att jämföra det här med när jag sätter min första riktiga pistol. För det ska ju bara hända. Förr eller senare. Jag vill studsa upp och ner som en gummisnodd.

bild lånad från CrossFit Nordic

Hur som helst så känns gårdagens pass rätt ordentligt i ben och rygg idag. Så de där något förnedrande pistols-försöken verkar ju ha gjort nytta. Tillsammans med back squatsen och box squatsen då. Inte varje dag jag kör benfokus i 90 minuter.

Gillar att jag för varje gång jag går till CFN får en massa nya övningar att bli bättre på. Det är helt enkelt kul att inte fixa allt på en gång - jag vill ju ha nå't att jobba med. Och det kan man lugnt säga att jag har. Älska utmaningar! Och som tur är har jag blivit tillräckligt vuxen för att tycka att det är helt ok att bjuda folk på ett gott skratt på vägen dit..

Dagens pass då, för den som är nyfiken..
Max varv på 10 minuter av:

5/5 pistoler (5 på varje ben alltså)
8 hantelsquatcleanthrusters (här är alltså målet att man som tjej ska ha 2x12 kg hantlar i händerna.. jag valde sjuor.. och det räckte)
12 Knäböj alt. 12 svingar (jag gjorde de flesta varven med svingar eftersom mina ben var rätt så möra)
16 Mountain climbers

Lattjolajbans. Och jag konstaterar än en gång: CrossFit är skoj!


4 kommentarer:

  1. Jag anmäler mig som frivilligt sällskap (masochistiskt?) på något kommande pass!

    SvaraRadera
  2. Ja så kul! Klart du ska med!

    SvaraRadera
  3. Åh Ulrika jag läser här varje kväll men jag hinner nästan aldrig kommentera. Jag är imponerad av dina sporter och den fantastiska mixen mellan tennis, yoga och crossfit. Förstår absolut att det är tufft att hinna med men du är verkligen så precis den mixen för mig. Välmående.

    Hoppas du hinner åka lite skidor också :)

    SvaraRadera