3 augusti 2010

Älskade höst!

Så var den här igen då - min älskade höst! Hösten har alltid varit min absoluta favoritårstid. Nog för att jag är en sucker för årstider i allmänhet, jag älskar kontraster och tycker på nåt vis att de olika årstiderna tar fram olika delar av mig. Men hösten är speciell.

För mig innebär höst nystart, mycket mer än ett nytt år gör det. Jag har mer energi, är nyfiken på att testa nytt och framförallt infinner sig ett slags lugn på hösten. Livet känns mer kravlöst och lugnare. Höst är mycket vardag. Och jag gillar vardagslunken.

Saker jag ser fram emot i höst:
  • Fortsätta tävlandet  i tennis - nu mer peppad än nånsin
  • Lååånga söndagspromenader i höstfärger, iklädd tjockaste tröjan och med varm choklad och en bra bok som väntar när jag kommer hem.
  • Regnig löpning - för att det får mig att känna mig levande under tiden jag springer och skapar den perfekta innemyskänslan efteråt
  • Nya Friskis-schemat - stor höjdpunkt när jag kan börja kolla in när favoritledarna har sina pass
  • Värmande yoga i höstrusket - förmodligen blir det Rocket och Ashtanga Yoga till hösten
Och förutom att hösten är perfekt för träning så ser jag också fram emot:
  • En massa läsande
  • En massa mysiga hemmamiddagar med vänner
  • En massa bakande (har ett antal recept som bara väntar på att bli testade)
Vad tycker du om hösten - himmel eller helvete?

8 kommentarer:

  1. Himmel! Tycker precis som du, årstider är härliga men hösten är bäst. För mig. Men det är inte dags riktigt ännu, va? Själv ska jag yoga och ha yoga för nybörjare och jag längtar och längtar. Ska också gå några kurser i yoga, kommer att bli en härlig höst!

    SvaraRadera
  2. OM jag gillar hösten. Jag älskar den och kan så länga jag kan minnas alltid ha känt så som du beskriver, en nystart och hopp om äventyr och idéer som förverkligas. I höst håller jag verkligen tummarna för en stor ...förändring... :)

    Höstkläder med halsdukar, stövlar och mössa är också en favorit framför tunna sommarklänningar...

    Träningen går också bättre när det börjar bli kallt, mörkt och regnigt :) Konstigt det där, men härligt!

    Tack för att du fick mig att längta lite extra!

    SvaraRadera
  3. Håller med! Kanske ett gemensamt Friskis-pass i höst? Med Göran?

    SvaraRadera
  4. Himmel vid fint väder, helvete när det regnet hela tiden :)! Men höst är ju lite nystart!

    SvaraRadera
  5. Jag älsakr alla årstider och varje har något speciellt med sig. Hösten är 1 av 4a favoriter ;). Ser framemot precis det som du beskriver.

    SvaraRadera
  6. bara de inte regnar så trivs jag med hösten =) älskar knastriga krispiga löv under löparskorna och den klara luften =)

    och alla tända ljus inne på kvällen =)

    SvaraRadera
  7. HImmel, det är så mysigt och man får en nytändning. Varje höst får man sån inspiration. Härligt inlägg.

    SvaraRadera
  8. Hmm..ja hösten är min antagonist..tyvärr...för mig symboliserar den död, saknad..min mamma dog på hösten så jag kan liksom inte se allt det vackra utan att också känna sorg..Men jag önskar så att jag tänkte mer som du.. Men jag är nog inne på Annikas linje att hösten har väl inte börjat än...september är den första höstmånaden...Jag ska titta in här ofta så kanske jag kan bli smittad av din höstentusiasm..Kram

    SvaraRadera