2 augusti 2010

Höstens utmaning

Efter att ha läst Sofias inlägg om hennes nya utmaningar väcktes den där glöden inom mig - utmaningsglöden. Att göra nå't jag aldrig gjort tidigare, få kämpa, överträffa mina egna förväntningar. Efter Vasaloppet var jag ju rätt så trött på allt vad utmaning, press och måsten hette, men nu efter en utvilande sommar börjar lusten att utmana mig själv väckas till liv igen. Frågan var bara hur..

I samma veva fyllde min bror år.. och jag som befann mig på landet hade lite svårt att handla presenter men ville ju ändå överraska honom med något.

De här två tankarna blev till en och på samma gång hade jag hittat en födelsedagspresent till min bror och en höstutmaning till mig själv - Tjurruset nästa för mig och brorsan. Nu är jag helpepp på att träna löpning (snälla fötter, håll er hela den här gången) och bli stark som en björn (eller kanske tjur). För nog ska jag väl kunna klå brorsan!?

5 kommentarer:

  1. Åh jag håller med. Tänker som bäst på vad jag vill göra. Detta låter ju roligt men ligger lite för nära i tiden för att jag ska hinna träna upp löpningen tills dess. Däremot ska jag dit och heja på min kille, så vi kanske ses ändå :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vi kommenterade samtidigt :) Såg inte din kommentar innan faktiskt :)

    Men, hmm... åh vad det där började locka lite nu då. Ska man verkligen tro på det där med din löpform? Hur som helst, ja, tio veckor hinner man ju träna en del på. Kanske... ska suga på det lite grann :)

    Vore kul att ha nån att sporra lite med, bestämma träningpass även om vi inte är i samma stad :) Ja, kanske... :)

    SvaraRadera
  3. Haha, ikväll ska jag köra X-fit men kanske måste springa lite också då :)

    (Det ser ju riktigt häftigt ut när man kollar bilderna från tävlingen)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Utmaningar är bara så kul!

    Jag gillade ditt inlägg om att gilla vardagen också, jag kom på att jag ju faktiskt också gillar min vardag även om det var seeeegt att cykla till jobbet i morse.

    Har du sett detta förresten? :)
    http://www.sthlm.friskissvettis.se/traning/traningscoach.aspx

    SvaraRadera
  5. Åh jag har nästan bestämt mig men nu lutar det ju än mer åt Tjurruset när du också ska köra det. Nej imorgon ska beslutet tas!

    SvaraRadera