24 augusti 2010

Frukost nr 3...

Hungrig.  Min ämnesomsättning verkar totalt ha gått i taket efter de senaste dagarnas träning. Nog för att jag alltid är mer eller mindre hungrig men idag tror jag det slår alla rekord. Åt gröt innan tennisen (så som jag alltid gör), men redan en kvart in på träningen började hungern sätta in.. åt banan och ordentlig macka efter träningen.. och nu halv elva är jag vrålhungrig igen och hugger in på ytterligare en rejäl macka. Absurt.

Börjar dessutom ifrågasätta grötfrukostarna.. tycker att jag står mig bättre på yoghurt/kesellablandningen som jag ätit under sommaren. Nån som upplevts samma sak?

Antar att jag måste lägga till mer protein till mina grötfrukostar. Keso på gröten kanske?  

3 kommentarer:

  1. Du är som jag, det hörs! Det säger bara swosh! Och ja, det är protein som gäller. Keso, ägg, kesella, bacon - om du pallar. Jag har ett proteinpulver som faktiskt är jättegott också. Jordgubbssmak. Det kör jag i min smoothie med havregryn, ägg, banan, hallon, yoghurt. Jag hinner inte morgonträna med nuvarande jobb men måste ändå alltid äta två frukostar!

    SvaraRadera
  2. Jag blir alltid hungrig om jag bara käkar gröt - jag kör antingen kesella/keso på, eller oftare: klassikern kokt ägg. Håller mig bättre på detta än på gröt + macka!

    FÖr att undvika att stå och otåligt vänta vid spisen om morgonen kokar jag sådär 5-6 ägg åt gången ett par ggr i veckan. Blir nämligen alltsomoftast ägg till eftermiddagsfika innan träning oxå. Funkar toppen med rågbröd till.

    SvaraRadera
  3. Jag har också upplevt att jag känner mig mera mätt och håller mig längre på en tallrik yoghurt med musli än med grötfrukost. Måste väl vara proteinet då! Fridas tips om ägg tar jag åt mig :-)

    SvaraRadera