12 augusti 2010

Den viktiga början

Bästa stunden på dagen enligt mig - frukost med Svenskan efter genomfört morgonpass.

Dagens morgonjogg blev en liten runda på 5 km utan vare sig pulsklocka eller tidmätning. Skönt att få börja dagen helt i mitt eget tempo. Lyssnade på Rolf Ekéus Sommar och lärde mig mer om kärnvapen.. ett helt blankt papper hos mig innan. Kul att få lära! Det är mycket det jag gillar med Sommarpratarna, att jag introduceras till ämnen som jag annars inte bryr mig särskilt mycket om.

Morgonens höjdpunkt var annars att jag inte kände av min plantar fasciit alls under joggingturen! Skönt skönt. Men fortsätter givetvis med mina rehabövningar (främst yoga). Vet ju att den där skadan är lurig värre.

Nu redo för att ta mig an dagens jobb med koncentrerad hjärna och avslappnad kropp. En bra kombo!

2 kommentarer:

  1. JÄklar vad jag längtar efter både frukost och träning nu...Kl 15 ungefär får jag äta igen, så kanske orkar jag träna i morrn!
    Grattis till en grym start på dagen!

    SvaraRadera
  2. Det lät onekligen som en alldeles utmärkt start på dagen! Jag håller med om sommarpratarna, visst lär man sig mycket nytt! :)

    SvaraRadera