10 augusti 2010

Revansch och Colting till middag

Idag var det ren och skär fröjd att springa! Hade känt mig löjligt förväntansfull inför kvällens träning hela da'n på jobbet och det var precis så skönt som jag hade hoppats på. Söndagens seghet fanns inte alls där utan benen tyckte det var riktigt kul att få röra på sig. Pulsen gick visserligen upp rätt så mycket på slutet, men det kändes verkligen inte jobbigt. Blev förvånad över vad pulsklockan visade och hade nog tryckt på ytterligare om jag inte vetat hur högt jag låg.. 

Kents gamla höjdare Hagnesta Hill gjorde mig sällskap på löprundan och måste säga att det inte var något dumt val alls.

Terrängpasset fick dock vänta, valde istället en runda på Djurgården. 7,6 km på knappt 45 minuter blev dagens facit.

Väl hemma stekte jag Colting-pannkakor. Tror att jag är sist i bloggvärlden med att testa dem.. sent ska syndarn vakna..

Hur som helst, väldigt enkelt att svänga ihop:
5 ägg
1 banan
2 msk jordnötssmör

VIspa ihop allt till en smet (jag använde stavmixer - lite enklare tror jag) och stek i smör i stekpanna. Räcker till 3-4 pannkakor och jag blev mätt på hälften. Lite mäktigare än vanliga pannkakor om man säger så.
Tillsammans med keso och hallon var pannkakorna faktiskt riktigt goda! Och om de får min kropp att på något sätt vilja efterlikna Coltings så är ju det en extra bonus..

6 kommentarer:

  1. Är dom goda alltså? Jag har inte vågat testa än så helt sist är du faktiskt inte :)

    SvaraRadera
  2. Ja de är goda! Inte som "riktiga" pannkakor kanske, men klart godkända. Smakar mest banan.. Ett tips är att steka dem riktigt tunna, blir lätt lite stabbigt annars. Och servera med nåt syrligt.

    SvaraRadera
  3. Härligt med ett bra löppass, det är underbart med bra löpning! Och Colting-pannkisar pratar alla så varmt om, måste testas asap!
    Kram

    SvaraRadera
  4. bra recept! måste komma på nåt att byta bananerna till bara- det är inte min grej ;)

    SvaraRadera
  5. Nej helt sist är du inte, jag har inte heller testat dem än.. Härligt när det känns så lätt i benen att löpningen bara är skön, hade en liknande känsla på min löprunda imorse :-)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte heller testat, men nu börjar jag känna mig mogen att testa :)

    Och Djurgården är ju så fint. Vilken lyx att få ta sina rundor där!

    SvaraRadera